Rozvíjaj sa a pracuj sa sebe

Odoberaj najnovšie informácie a nenechaj si ujsť žiaden zaujímavý článok

Poďakovanie ako najväčší motivátor v práci. Ako je to u Vás?

Poďakovanie ako najväčší motivátor v práci. Ako je to u Vás?

Podľa najnovších prieskumov patrí k najväčším motiváciám poďakovanie za dobre vykonanú prácu.

Každý zamestnávateľ by mal do určitej miery udržiavať level motivácie vo svojej firme tak, aby mu zamestnanci neutekali, mal by zabraňovať fluktuácii a zvyšovať produktivitu svojich zamestnancov.

O dodatočných nákladoch na recruiting a školenia nehovoriac.

Bohužiaľ, väčšinou tomu tak nie je a motivácia je vo väčšine spoločností veľmi malá a často krát „tabuľkovo navrhnutá“. To znamená, že pokiaľ vo firme pracujete rok, zvýši sa vám plat o 5%, dostanete k menu senior a ako bonus firemný laptop.

 

Ďakujem

Zamestnávateľ sa však veľmi málokedy reálne zaujíma o to, ako sa Vám u neho pracuje, čo by ste zlepšili/zmenili a samozrejme, takmer nikdy sa nedočkáte pochvaly, alebo slovka ďakujem, alebo nebodaj nejakej neplánovanej odmeny.

Ako hovoria najnovšie prieskumy, zamestnanci sa radi cítia docenení vo svojej práci a obyčajné ďakujem, bola to super práca, alebo ďakujem za pomoc by veľmi pomohlo.

Každý pracovník by mal mať pocit, že firme na jeho práci záleží, že pomáha tvoriť hodnoty, značku, jeho práca ma zmysel a že je dostatočne docenený.

Ak tieto hodnoty nedostáva, zvyšuje sa pravdepodobnosť, že prácu opustí.

 

Motivácia nie je len o výplate

Na druhej strane, zamestnávateľ nemá potrebu vyjadrovať svoju vďaku inými spôsobmi, pretože sa odvďačuje výplatou, resp. finančnou odmenou. A práve to je veľká chyba.

Pre ľudí peniaze nie sú všetko a často krát by radšej robili prácu, ktorá ich baví a sú tam docenení a firma má pre nich vyhovujúci manažment aj za menej peňazí, než niekde inde, kde tieto veci nedostanú, ale ich výplata by bola väčšia.

Taktiež sa môže zdať, že zamestnávateľ sa bojí o svoje vodcovské postavenie a prílišným ďakovaním prichádza o časť svojej moci a nadradenosti.

Áno je to pravda, ale aj tu platí, že treba hľadať tú zlatú strednú cestu a nájsť spoločný kompromis.

Platiť výplatu zamestnancom a ďalej sa o nich nestarať a nezaujímať rozhodne nevedie k dlhodobému a prospešnému podnikaniu, ani k budovaniu značky a zlepšovaniu produktivity svojich zamestnancov.

Obyčajné Ďakujem by tak úplne postačovalo ako motivácia a keby k tomu zamestnávateľ priložil z ničoho nič ešte napr. lístky do divadla, na zamestnanca by to malo určite pozitívny vplyv a cítil by sa dostatočne docenený.

Šéfovi by to rozhodne neubralo na vodcovskom postavení, zlepšil by si reputáciu a prejavil by záujem o svojich podriadených. Takáto zmena v prístupe by mohla pomôcť k celkovému výkonu firmy a entuziazmu zamestnancov.

Ohodnoťte tento článok:
1
 

Komentáre 1

Hosť - Kaline dňa piatok, 22. júl 2016, 21:05

Tiež Ďakujeme.

Tiež Ďakujeme.
Ste registrovaný Prihláste sa tu
Hosť
piatok, 20. apríl 2018

obrázok Captcha

INŠPIRUJ SA

Odoberaj najnovšie informácie a články z týchto kategórií:

osobný rozvoj

Vyrobené © 2014 Cestarozvoja.sk

Mapa stránky

info@cestarozvoja.sk